“ΈΛΑ ΝΑ ΣΟΥ ΜΙΛΗΣΩ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΟΥ”!

Το 2ο ΕΠΑΛ Λάρισας συμμετείχε με 2 εισηγήσεις στο 2ο Πανελλήνιο Μαθητικό Υβριδικό Συνέδριο Τοπικής Ιστορίας με θεματικό άξονα «‘Έλα να σου μιλήσω για τον τόπο μου». Το συνέδριο συντόνισε το Πειραματικό Λύκειο του Πανεπιστημίου Πατρών μέσα στα πλαίσια εγκεκριμένου Δικτύου 394 σχολικών μονάδων της χώρας.

Οι σχολικές μονάδες που συμμετείχαν αντιμετώπισαν πολυεδρικά το θέμα, εκπονώντας ερευνητικές εργασίες, έργα δημιουργικής γραφής, εικαστικά, δρώμενα, ψηφιακές αφηγήσεις, μουσικές παραγωγές, βιωματικά εργαστήρια, πάνω στις εξής υποενότητες της βασικής θεματικής:

α) Τοπική ιστορία και εθιμικές τοπικές συνήθειες
β) Μνημεία και αρχαιολογικοί χώροι
γ) Τοπική Λογοτεχνία/ Συνδεδεμένοι με τον τόπο λογοτέχνες
δ) Τέχνες και αρχιτεκτονική
ε) Τοπική ιδιομορφία: φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον
στ) Οικονομική ζωή/ εμπορική δραστηριότητα
ζ) Εξέχουσες μορφές του τόπου.

Το παραγόμενο αποτέλεσμα του Δικτύου, που ανέρχεται στις 580 εργασίες, τις οποίες εκπόνησαν 7520 συμμετέχοντες μαθητές με τους 1045 επιβλέποντες καθηγητές τους, παρουσιάστηκε διαδικτυακά την Τετάρτη 17, Πέμπτη 18 και Παρασκευή 19 Απριλίου και δια ζώσης το Σάββατο 20 Απριλίου για τις 80 σχολικές μονάδες που μετακινήθηκαν στην Πάτρα γι’ αυτό τον σκοπό.
Το 2ο ΕΠΑΛ Λάρισας είχε τη χαρά και την τιμή να συμμετέχει με 2 εισηγήσεις σε συνεργασία μαθητών και εκπαιδευτικών:

«Ο Τάκης Τλούπας της Λάρισας – Η αγωνία της απαθανάτισης», ένα αφιέρωμα στο μεγάλο Λαρισαίο φωτογράφο. Επιβλέπουσες καθηγήτριες: Μαρία Κατσιαούνη ΠΕ02, Ελένη Μουλάκη ΠΕ84. Συμμετείχαν οι μαθητές/τριες: Αλεφαντζή Μαρία-Ελένη, Γώγου Αρετή, Καβαζίδης Σάββας-Γεώργιος, Καΐσης Ιωάννης, Καραλή Μαρία-Ελένη, Παπαϊωάννου Νικολέτα.

«Τοπική γαστρονομία – Στα μονοπάτια της γεύσης», ένα ψηφιακό λεύκωμα με συνταγές του τόπου μας. Επιβλέπουσες καθηγήτριες: Ελένη Μουλάκη ΠΕ84, Μαρία Κατσιαούνη ΠΕ02. Συμμετείχαν οι μαθητές/τριες: Αλεφαντζή Ελένη-Μαρία, Γώγου Αρετή, Καβαζίδης Σάββας-Γεώργιος, Καΐσης Ιωάννης, Καραλή Μαρία-Ελένη, Καραστέργιου Δήμητρα, Παπαϊωάννου Νικολέτ

Η συμμετοχή του σχολείου σε τέτοια σχολικά δίκτυα ενισχύει τους δεσμούς μεταξύ των σχολείων, εντείνει την εξωστρέφειά τους, αναδεικνύει δεξιότητες και ταλέντα των μαθητών και καλλιεργεί τον κριτικό και κοινωνικό εγγραμματισμό τους. Παράλληλα, το θέμα ευνοεί την προώθηση του τόπου μας, την προβολή των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών του, το “πάντρεμα” των περιοχών.

Eυχαριστoύμε την Οργανωτική Επιτροπή του Συνεδρίου για αυτή την όμορφη εμπειρία, καθώς και όλους όσους δούλεψαν για τη συμμετοχή και παρουσία του σχολείου μας σ’ αυτό.