ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ 2ου ΕΠΑΛ ΛΑΡΙΣΑΣ

Συλλογικός Προγραμματισμός 2ου ΕΠΑΛ Λάρισας

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
1 Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
 A/AΣτόχος ΒελτίωσηςΣχέδιο ΔράσηςΣυντονιστής Ομάδας Δράσης
 1Η δράση αποσκοπεί στη βελτιστοποίηση και τον εκσυγχρονισμό της διδασκαλίας του μαθήματος της Ιστορίας σε συνδυασμό με την ενίσχυση ήπιων και ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών/-τριών. Το μαθησιακό ενδιαφέρον για το μάθημα της Ιστορίας είναι ιδιαίτερα χαμηλό. Στόχος είναι να καταστεί το μάθημα περισσότερο ελκυστικό στους μαθητές έτσι ώστε να ενισχυθεί η συμμετοχή τους και η αλλαγή της στάσης τους απέναντι στο μάθημα . Ως προς τη μαθησιακή διαδικασία , στόχος της δράσης είναι η ανάπτυξη δημιουργικής σκέψης και κριτικής ικανότητας, η ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας και συνεργασίας στα πλαίσια της ομαδικής δουλειάς και τέλος η απόκτηση ικανοτήτων διερεύνησης και αναζήτησης πληροφοριών μέσα από το πλούσιο υλικό του διαδικτύου.Διδακτική της ιστορίας με Τ.Π.ΕΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗ ΧΡΥΣΟΥΛΑ
2 Σχολική διαρροή – φοίτηση
 A/AΣτόχος ΒελτίωσηςΣχέδιο ΔράσηςΣυντονιστής Ομάδας Δράσης
 1Ο σκοπός του προτεινόμενου σχεδίου δράσης συνίσταται από δύο βασικούς στόχους με πρώτο τη βελτίωση της συνέπειας των μαθητών στο πρόγραμμα του σχολείου και δεύτερο την αύξηση των ποσοστών φοίτησης στο σχολείο συνολικά και ειδικότερα στην τελευταία τάξη του σχολείου.Παρακολούθηση της φοίτησης και της σχολικής διαρροήςΜΠΙΣΑΛΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ –
3 Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών και εκπαιδευτικών
 A/AΣτόχος ΒελτίωσηςΣχέδιο ΔράσηςΣυντονιστής Ομάδας Δράσης
 1Οι διαπροσωπικές σχέσεις μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητή επηρεάζουν καταλυτικά τόσο τη μαθησιακή όσο και την αναπτυξιακή πορεία του. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος αλλά και της  καθημερινής επαφής του εκπαιδευτικού με τους μαθητές δημιουργούνται μαθησιακές ανάγκες και απαιτήσεις τις οποίες ο εκπαιδευτικός οφείλει να λαμβάνει σοβαρά υπόψιν. Επιτακτική κρίνεται η ανάγκη για δημιουργία ενός περιβάλλοντος που θα διαπνέεται από κλίμα αλληλοσεβασμού, κατανόησης και εμπιστοσύνης μέσα από το οποίο ο μαθητής θα είναι μαθησιακά ενεργός. Η δημιουργία αμοιβαίων σχέσεων θα πρέπει να αποτελεί μία συνεχή και επίμονη διαδικασία καθόλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς και όχι μόνο κατά τη διάρκεια της έναρξης και γνωριμίας με τους μαθητές. Μέσα από τη συγκεκριμένη δράση αποσκοπούμε στην εκπλήρωση δύο βασικών στόχων: Α) Ανάπτυξη αισθήματος αλληλοσεβασμού και εμπιστοσύνης μεταξύ εκπαιδευτικού-μαθητή Β) Ενίσχυση δημοκρατικού διαλόγου και μαθησιακής δράσηςΜία τάξη μια ομάδα: Συνεργατικές πρακτικές και δράσεις με στόχο την οικοδόμηση σχέσεων σεβασμού και εμπιστοσύνης.ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
4 Σχέσεις σχολείου – οικογένειας
 A/AΣτόχος ΒελτίωσηςΣχέδιο ΔράσηςΣυντονιστής Ομάδας Δράσης
 1Η συγκεκριμένη δράση έχει ως απώτερο σκοπό: να ενδυναμώσει και να ισχυροποιήσει τις σχέσεις ανάμεσα στη σχολική κοινότητα και την οικογένειανα επιμορφώσει, να υποστηρίξει και να παρέχει συμβουλευτική καθοδήγηση στους γονείς – κηδεμόνες σχετικά με τα θέματα που σχετίζονται, όχι μόνο με τη γνωστική, αλλά και με την κοινωνικο-συναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών.Σχολείο και οικογένεια, τα βασικότερα αλληλοσυμπληρούμενα περιβάλλοντα της ζωής των παιδιών που αποσκοπούν στη γνωστική και κοινωνικο-συναισθηματική τους ανάπτυξη.ΜΑΡΡΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
5 Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών
 A/AΣτόχος ΒελτίωσηςΣχέδιο ΔράσηςΣυντονιστής Ομάδας Δράσης
 1Είναι ανάγκη στο πλαίσιο της σχολικής ζωής να ενισχύονται οι δίαυλοι επικοινωνίας που παρέχει το σχολείο με σκοπό την ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ των μαθητών αλλά και την ενθάρρυνση για την ανάπτυξη σχετικών πρωτοβουλιών και δράσεων. Το φαινόμενο του εκφοβισμού και της βίας στο χώρο του σχολείου παρουσιάζει αυξανόμενες διαστάσεις τόσο στην Ελλάδα, όσο και στον διεθνή χώρο. Είναι σημαντικό να εκπονούνται δράσεις που αφορούν την πρόληψη και αντιμετώπιση σχολικής βίας και εκφοβισμού αλλά και δράσεις που προωθούν την ανάπτυξη δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων των μαθητών. Βασικός στόχος της δράσης είναι η βελτίωση των σχέσεων των μαθητών, η ενθάρρυνση για συνεργασία σε συλλογικές εργασίες, η διαχείριση προβλημάτων συμπεριφοράς στις σχέσεις των μαθητών μεταξύ τους καθώς και  η πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας.Η Ραγδαία Αύξηση της Σχολικής Βίας Εντείνει την Ανάγκη ΠρόληψηςΜΠΑΡΜΠΑΡΟΥΣΗΣ ΦΩΤΙΟΣ
 ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
6 Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας
 A/AΣτόχος ΒελτίωσηςΣχέδιο ΔράσηςΣυντονιστής Ομάδας Δράσης
 1Η ίδρυση και λειτουργία της σχολικής βιβλιοθήκης με την κατάλληλη οργάνωση και αξιοποίηση μπορεί να αποτελέσει ένα φυσικό χώρο μελέτης – έρευνας και κριτικής σκέψης των μαθητών αλλά και των εκπαιδευτικών. Μέσα από τη συγκεκριμένη δράση αποσκοπούμε στην εκπλήρωση των παρακάτω στόχων:Α) Στη δημιουργία και αξιοποίηση ενός σχολικού χώρου, ώστε να μετατραπεί σε μια πλήρως λειτουργική σχολική βιβλιοθήκη. Β)Την ενίσχυση της φιλομάθειας και φιλαναγνωσίας των μαθητών ,ως φυσική συνέχεια της περσινής δράσης ομάδας καθηγητών στα πλαίσια της Αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδαςΊδρυση και αξιοποίηση σχολικής βιβλιοθήκηςΠΑΠΑΓΙΑΝΝΗ ΜΑΡΙΑΝΝΑ
7 Σχολείο και κοινότητα
 A/AΣτόχος ΒελτίωσηςΣχέδιο ΔράσηςΣυντονιστής Ομάδας Δράσης
 1Η διδασκαλία/μάθηση, η ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών/-ητριών και η διαμόρφωση ενεργών πολιτών αποτελούν τα βασικά ζητούμενα του ρόλου και της αποστολής του σχολείου. Το άνοιγμα των σχολικών μονάδων προς στην κοινωνία, τοπική και ευρύτερη, αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για την επίτευξη κάποιων από τους στόχους αυτούς.Θα  γίνει διερεύνηση κατά πόσο το σχολείο έχει αναπτύξει αποτελεσματικούς διαύλους επικοινωνίας με το ευρύτερο θεσμικό κ κοινωνικό περιβάλλον. Θα γίνουν διάφορες δραστηριότητες για να βελτιωθούν οι δίαυλοι αυτοί επικοινωνίας.ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ. ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΕΝΕΡΓΑ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ.ΛΑΜΠΟΝΙΚΟΥ ΜΑΡΙΑ
 ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
8 Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις
 A/AΣτόχος ΒελτίωσηςΣχέδιο ΔράσηςΣυντονιστής Ομάδας Δράσης
 1Σκοπός της δράσης είναι μέσα από την Διαφοροποιημένη διδασκαλία ο εκπαιδευτικόςλαμβάνοντας υπόψη τη μαθησιακή ετοιμότητα, τα ενδιαφέροντα και το μαθησιακό προφί λτων μαθητών του να σχεδιάζει προγράμματα, να επιλέγει διδακτικές μεθόδους, τεχνικές και διδακτικά μέσα και να οργανώνει μαθησιακές δραστηριότητες που ανταποκρίνονται στις  διαφορετικές ανάγκες των παιδιών ώστε να επιτευχθεί η οικοδόμηση της πυρηνικής γνώσης και των προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων για όλους τους μαθητές,καθώς και η μεγιστοποίηση της επίδοσης του κάθε μαθητή.Ενδοσχολική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών των συστεγαζόμενων σχολείων 1ου ΕΠΑΛ, 2 ου ΕΠΑΛ και 6 ου Εσπ. ΕΠΑΛ Λάρισα – Η διαφοροποίηση της διδασκαλίας στην σχολική τάξη.ΓΟΓΟΥΡΟΠΟΥΛΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ
9 Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα
 A/AΣτόχος ΒελτίωσηςΣχέδιο ΔράσηςΣυντονιστής Ομάδας Δράσης
 1Η εξοικείωση καθηγητών και μαθητών με προγράμματα και δράσεις που γίνονται είτε σε εθνικό είτε σε τοπικό επίπεδο με στόχο την ενίσχυση της επιστημονικής, κοινωνικής και πολιτισμικής διάστασης του εκπαιδευτικού έργου, τη βελτίωση του κλίματος και των σχέσεων στο σχολείο (προαγωγή κλίματος συνεργασίας, αλληλεγγύης, ενσυναίσθησης), καθώς και το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία.Μαθαίνω – Νοιάζομαι – Αλλάζω – Συμμετέχω – ΕπικοινωνώΜΟΥΛΑΚΗ ΕΛΕΝΗ